Stor interesse for at få succes on-line

110 virksomhedsejere, eventarrangører, foreninger og frivillige havde prioriteret at deltage i Vækst Jammerbugts eftermiddagskonference omkring at opnå succes online.

Den sociale medieekspert Thomas Bigum fra Bigum & Co. tryllebandt sit publikum i salen på Kultur- og Erhvervscenteret.

Her kunne han med sin helt særlige facon inspirere tilhørerne med små hverdagseksempler og pointerede vigtigheden af at forstå den sociale relation til kunden, som både kan dyrkes og skabe værdi.

Udover fortsat at gøre brug af de mere traditionelle metoder fokuserede han i dagens indlæg på, hvordan du som virksomhed - uden at være ekspert i alle sociale medier og uden strategi og budget - kan følge med og kommunikere med kunderne. Han anbefalede bl.a. tilhørerne at skabe ”dele-venlige” øjeblikke i deres virksomheder, så de herigennem får kunderne til at tale om deres virksomhed on-line.

En af deltagerne på konferencen var Inge Vestergaard fra Blokhus By Camping. ”Vi nyder meget denne type arrangementer. Vi blev inspireret, underholdt og fik også noget læring. Det var helt perfekt. Vi tog straks hjem og brugte nogle af værktøjerne, som vi blev præsenteret for. Derudover er det en perfekt anledning til at netværke med de andre i branchen, hvor vi ikke mødes så ofte”.

Jane Andersen fra Comwell Sport Rebild Bakker var også oplægsholder, og hun fortalte om den transformation hotellet har gennemgået fra at være traditionel udbyder af weekendophold til et topmoderne sportshotel, som appellerer til den aktive familie eller konferencegæst. Her fik tilhørerne indblik i hvordan et ændret fokus og stærkere profilering har skabt forretning og synergi til andre erhverv i området.

 

Dagen sluttede med oplæg fra RiverOnline, som introducerede den digitale værktøjskasse og Turist- og Erhvervschef Anders Stryhn fortalte om igangværende og kommende initiativer fra Vækst Jammerbugt herunder introduktion til on-line kompetenceforløb med opstart i marts. Marketingkonsulent Anne Nøhr Ringgren gjorde status over turismemarkedsføringen udført af VisitJammerbugten og gav et indblik i de planlagte kampagner for 2016, som virksomhederne kan være en del af. Afslutningsvis var der netværk i fællesarealet, hvor der også var lagt op til en drøftelse af hvordan der kan tilknyttes studerende fra relevante uddannelser. University College Nordjylland og Vækst Jammerbugt stod klar til at samle op på interesserede lokale virksomheder.

 

 

Lige nu...

Digital Vækst

3 spændende konferencedage

Millionbevilling til udvikling af produktionserhvervet i Jammerbugt Kommune

Mød Møllers Malerfirma

Årets Maler 2017

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Se hvad vi kan gøre for dig

Har du overvejet at tage en praktikant?